LIEDGARDEN BARNEHAGE

LIEDGARDEN BARNEHAGE AS, en privat barnehage som startet høsten 2005. Barnehagen drives som en ordinær barnehage, etter gjeldende lover og forskrifter regulert av staten. jfr. "Lov om barnehager 2006", og "Rammeplan for barnehager"

Vi er i dag i vårt 17. driftsår, og har hatt full dekning hele tiden. I år har vi 17 barn mellom 0-6 år i barnehagen. Vi legger stor vekt på trygghet, omsorg og nærhet. Personalet er stabilt og kjent for barna.

Sang og musikk er en del av hverdagen vår. Sang og bevegelse ligger latent i oss mennesker, og vi ser at små barn har en medfødt lyst til å bevege seg etter musikk. Sang og musikk er fin språkstimulering, og en annen måte å kommunisere på. Valg av musikk kan føre både til mer energi og aktivitet, eller som avslapping og ro.

Fysisk aktivitet er viktig for store og små. I vår barnehage får alle være ute i frisk luft, og bevege seg fritt i naturen. Vi prioriterer dette, da vi vet at å bli kjent med egen kropp, å kunne beherske fysiske utfordringer er bra for selvbildet. Barn som er vant med å være ute, blir mer robuste og friske. God motorikk har positiv effekt på det meste.